Wednesday 12 December 2012

She's 2!

Semalam 101212 Anakanda aku telah menginjak usia 2 tahun! betapa cepat masa berlalu...

Lega hati, sebab dah lengkap dua tahun penyusuan susu ibu seperti yang aku  cita-citakan selama ni. :D ALHAMDULILLAH!!!

Teringat kembali detik aku mengandungkan dia dulu, dengan sarat tugas menjadi Mahasiswi, berhimpitan di dalam bas Kitaran UPSI. bertolak tarik dalam Komuter dan LRT, tak kurang lg melawan sesak dan terik cuaca di Jalan TAR masa aku giat bisnes tudung dan Kek lapis.

Masa kelahiran juga tidak memakan waktu yang panjang untuk aku menahan sakit kontraksi. Sungguh Allah Maha Penyayang... dan Terima Kasih Ibu serta Ayah menjadikan aku manusia dan melahirkan aku ke dunia yang fana ni. ehek~!

Syukur kehamilan dan kelahiran aku dipermudahkan Allah. dengan izinNya jua aku dpt kekalkan CGPA aku dalam senarai dekan dan paling penting, hak penyusuan 2 tahun telah terpenuhi...

*Nangis jap...

Skrg, dia dah 2 tahun... Aktif, sihat ceria dan paling penting, dia cukup untuk mencukupi aku. tak perlu dia jadi terlalu sempurna... Semoga menjadi anak yang Solehah ya? Boleh Mama buat Bekal akhirat kelak :')

Jadi Semalam kami buat jamuan kecil-kecilan untuknya. Gembira dia bukan kepalang...cuma planning si Mr. H agak last minit jadi aku pun agak blur apa yang aku kena buat heheh... jemputan pun kecil saja, ada la dalam 4 - 5 family terdekat.

Seronok, tp x reti tiup pun benda tu haha

Segala makanan dan minuman adalah 200% Homemade, kecuali Pizza dari Domino's... yang lain dari hidangan utama, sampingan malah pencuci mulut aku sediakan.  termasuklah Kek harijadinya... Menu Utama berupa Ketiaw Bakso Sapi, Pizza Domino's, Homemade Cheesy Wedges,Choc Moist Cupcake, Air Guava, Rainbow Cake with White Choc Mousse Filling and topped with Lemon Cream Cheese.

Checkered rainbow cake...Inilah yg termampu mama buatkan untuk Ariana... sekadar home baker saja... Alhamdulillah siap juga akhirnya...

Sisi Dalam.. kena kemas lagi. sebab aku kelam kabut buatnya. ketaq jari mak nyah. Tema tak leh lari dari Angry Bird ye?

dh siap Icing

 Jadi Majlis bermula dengan makan-makan, berbual dan ramah mesra... diakhiri dengan majlis memotong kek. Syukur! Kek pun sekejap je licin. Alhamdulillah... bolehla korang suma tempah ek? haha!

Terima kasih pada jemputan yang datang serta hadiah yang diberi.

- Syukur!






NOTA KAKI: "WE DELAY WE PAY" ... Menarik woo!

No comments:

Post a Comment